Zmiany wprowadzone

$h=Krakowskie Przedmieście - warszawski trotuar
$k=dobre_praktyki
$a=Piotr Ciszecki, Maciej Sulmicki
$d=2008.08.15
$z=33$z=
$o=
$b=

Poniższe rozwiązaniarozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. [[konkurs]] Zdobyło ono drugie miejsce w kategorii "ruch pieszy". [[konkurs_wyniki-089]]

#Lokalizacja:



Krakowskie Przedmieście


#Uzasadnienie kapituły:

Aby zachęty do podróży niesamochodowych były skuteczne, podróże te powinny być w miarę możliwości nie tylko szybkie i bezpieczne ale i przyjemne. Z pewnością do chodzenia piechotą zachęca nie tylko szeroki chodnik, lecz również jego estetyczne wykonanie, duża ilość miejsc, na których można przysiąść oraz zadbana zieleń miejska. Entuzjazm jaki zakończenie remontu Krakowskiego Przedmieścia wzbudziło wśród prasy i Warszawiaków, dowodzi że zwężanie ulic również może czynić podróże przyjemniejszymi.

#Co zrobić, aby było jeszcze lepiej?

- ograniczać ruch samochodowy na pozostałych ulicach Śródmieścia i poszerzać chodniki, stosując wysokiej jakości materiały
oraz atrakcyjne wzornictwo;

- tworzyć ulice atrakcyjne dla pieszych w pozostałych dzielnicach miasta;

- odbudowywać sieć tramwajową, umożliwiając na ulicach atrakcyjnych dla pieszych zlikwidowanie podziału na ulicę i chodnik
na rzecz chodnika przeciętego torami.

#Uzasadnienie zgłaszającego:

Rozwiązanie polega na zmianie charakteru jednej z najbardziej reprezentacyjnych ulic, Krakowskiego Przedmieścia, z ulicy o natężonym ruchu samochodowym w deptak z bardzo ograniczonym ruchem samochodowym.

Nowe Krakowskie Przedmieście jest przestrzenią odzyskaną przez pieszych i dla pieszych, a nie doczepką do ruchliwej jezdni opanowanej przez samochody. Zapewniają to nie tylko szersze chodniki, dostosowane do olbrzymiego natężenia ruchu pieszego w okolicy Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Sztuk Pięknych, ale także jego atrakcyjne i równe wykończenie.

Atutem zgłaszanego rozwiązania, choć nagminnie łamanym przez zmotoryzowanych, jest szczegółowe wyznaczenie miejsc parkingowych dla samochodów (przed Kościołem św. Krzyża), dzięki czemu nie trzeba się przeciskać pomiędzy nimi.

dobra_praktyka-19-1.jpg
Wąska ulica zapewnia też możliwość bezpiecznego przechodzenia, również poza wyznaczonymi do tego przejściami, z jednej strony ulicy na drugą, zaś zlikwidowanie przejścia podziemnego pod jezdnią (znajdującego się w innym poziomie niż jezdnia) powoduje, że kierowcy powinni być świadomi, że mogą spotkać pieszych na ulicy.

dobra_praktyka-19-2.jpg
Warto podkreślić liczne udogodnienia dla pieszych – ławki na których można usiąść i odpocząć przez chwilę lub zjeść coś w spokoju, liczne drzewa dające cień przed słońce. Cieszy, że w tak reprezentacyjnym miejscu Warszawy znalazła się przestrzeń dla stojaków rowerowych (okolice pomnika Mikołaja Kopernika), choć wydaje się, że ich liczba i model jest jedynie kroplą w morzu potrzeb użytkowników tej przestrzeni publicznej.

Trzeba zaznaczyć, że zgłaszane rozwiązanie będzie doskonale skomunikowane z pozostałymi częściami miasta, dzięki dużej ilości linii autobusowych ZTM. Sprawia to, że ten punkt Warszawy stanie się doskonałym miejscem spotkań.






Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.