Zmiany wprowadzone

$h=Zielone Mazowsze na Forum Transportu Publicznego
$k=relacje, piesi, srn.aktualności
$a=Marcin Jackowski
$d=2018.02.08
$z=0
$o=
$b=

31 stycznia odbyło się ciekawe Forum Transportu Publicznego zorganizowane przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Wśród patronów honorowych znalazło się Zielone Mazowsze.

Na konferencji wystąpił nasz prezes dr Maciej Sulmicki z prezentacją na temat wpływu technologii detekcji pieszych na warunki ruchu i bezpieczeństwo. Przypomniał w niej syntetycznie wady ręcznego wzbudzania zielonego światła dla pieszych, na które zwracamy uwagę od lat [[przyciski_rpo-14a]].

przyciski_rpo-14a-8.jpg
Ta dyskryminująca pieszych technologia wymusza nakładanie drogi i marnowanie czasu na oczekiwanie. Na nieracjonalne szykany piesi reagują najczęściej nieprzepisowymi zachowaniami, co wbrew zapewnieniom drogowych decydentów pogarsza bezpieczeństwo.

15a-1-car_buttons.png
W prezentacji znalazła się też propozycja eksperymentu myślowego. A gdyby tak kierowca przed skrzyżowaniem zamiast jechać na wprost środkowym pasem musiał w celu uzyskania zielonego światła wywołać je najeżdżając samochodem na obszary zaznaczone na żółto? Absurd? A przecież do takiego dokładnie zachowania zmusza się pieszych w wielu miejscach.

Przywiązanie polskich drogowców do przycisków jest tym bardziej niezrozumiałe przy technologicznej dostępności różnych metod automatycznej detekcji pieszych [[detekcja_pieszych-15c]].

Organizatorom konferencji trzeba pogratulować otwartości na głos strony społecznej. Oprócz Zielonego Mazowsza wzięły w niej czynny udział również inne organizacje. Michał Beim z Instytutu Sobieskiego mówił o alternatywnych formach wykorzystania samochodu jako uzupełnienia transportu publicznego. Stanisław Biega z Centrum Zrównoważonego Transportu o poprawie konkurencyjności transportu publicznego poprzez inteligentne planowanie, wdrożenia i inwestycje. Wojciech Makowski z INSPRO przedstawił zasady audytu polityki rowerowej BYPAD.

#Prezentacje z konferencji

Polecamy prezentacje z konferencji, które można pobrać pod adresem
http://pirbinstytut.pl/index.php/archiwum?id=142

Oficjalna strona konferencji
http://pirbinstytut.pl/index.php/forum-transportu-publicznego-31-01-2018

#Zobacz też

Więcej informacji na temat mankamentów detekcji ręcznej można znaleźć w skardze do Rzecznika Praw Obywatelskich [[przyciski_rpo-14a]] oraz serii pism na temat konkretnych problemów na poszczególnych skrzyżowaniach: [[swiatla_dolinka-15b]] [[swiatla_witosa-15b]] [[przyciski_buw-15b]] [[przyciski_ken-15b]] [[swiatla_konstytucji-15b]].





Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.