Identyfikator artykułu:
Tytuł:
Kategorie tematyczne:
Autor(zy):
Data (format: rrrr.mm.dd):
Właściciel:
Przyklejony:
Numer na forum:
Artykuł:
Tydzień temu, przy okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu, petycja w sprawie korekty organizacji ruchu na Grójeckiej [[grojecka-148]] została wręczona Przewodniczącej Rady Miasta, Ewie Malinowskiej-Grupińskiej. grojecka_komisje-149-2.jpg W piątek zaś przez Ochotę przejechała Masa Krytyczna na rzecz przekształcenia Grójeckiej w ulicę przyjazną dla mieszkańców, w tym rowerzystów. (Fot.: Witek Smolik) Dziś, licząca ok. 700 podpisów - elektronicznych i tradycyjnych, w tym przede wszystkim mieszkańców Ochoty - petycja zostanie wręczona wiceprezydentowi Jackowi Wojciechowiczowi. W międzyczasie społeczny projekt organizacji ruchu [[grojecka_kds-146]] został przedstawiony na Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy. Radni wchodzący w skład komisji wyrażali różne opinie na temat inicjatywy (w większości pozytywne). Ostatecznym ustaleniem Komisji było przekazanie projektu do zaopiniowania przez ZTM i Inżyniera Ruchu. grojecka_komisje-149-1.jpg Sam Inżynier Ruchu, również obecny na posiedzeniu, wypowiadał się przychylnie o projekcie, lecz postulował połączenie go z przebudową sygnalizacji na skrzyżowaniu Wawelska/Grójecka, co kilkukrotnie podniosłoby koszty realizacji, choć powinno ograniczyć skalę blokowania ruchu tramwajowego przez samochodowy. Warto podkreślić, że projekt postulowany do wdrożenia przez Komisję Dialogu Społecznego ds. Transportu celowo unikał znaczącej ingerencji w skrzyżowanie, aby umożliwić wdrożenie zmiany organizacji ruchu niskim kosztem, bez przebudowy. W tym celu na samym skrzyżowaniu pozostawiono tę samą liczbę pasów ruchu, co obecnie (zamieniając jeden z nich na pas rowerowy). Z drugiej strony, w uchwale KDS zawarto wniosek, by docelowo uporządkowanie przestrzeni na Grójeckiej miało miejsce również na odcinku Wawelska - Banacha, gdzie ulica wciąż ma charakter śródmiejski, z ciągłą zabudową pierzejową i lokalami usługowymi na parterze. W związku z tym, ewentualna przebudowa sygnalizacji powinna brać pod uwagę również plany dotyczące ulicy w dalszej perspektywie.
Podpis:
(jeśli nie masz własnego loginu, podpisz się trzema krzyżykami +++)
Diagnostyka: