Stowarzyszenie Zielone Mazowsze w ramach projektu VVarszawska Inicjatywa Piesza przeprowadziło badania warszawskich węzłów przesiadkowych. W wyniku tych badań zaproponowane zostały nowe rozwiązania dla poszczególnych węzłów przesiadkowych oraz niektórych przystanków autobusowych.

Pobierz raport

Kształtowanie przyjaznych dla pieszych węzłów przesiadkowych w mieście: PDF, 2511 kB

Przyjazne węzły powinny się charakteryzować się nie tylko krótką drogą przejścia pomiędzy poszczególnymi peronami i czytelną informacją przesiadkową, ale także atrakcyjną przestrzenią publiczną. Wygospodarowana przestrzeń głównych ulic miasta poprzez ich zawężenie powinna służyć mieszkańcom - np. przez wystawy plenerowe czy poszerzenie pasów zieleni.

Przykład: rondo Dmowskiego

Wariant 2 - widok z lotu ptaka.

Wariant 2 - widok od strony placu Defilad.

Wariant 2 - widok wzdłuż al. Jerozolimskich w kierunku zachodnim.

Wariant 2 - widok na zintegrowany węzeł przesiadkowy w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania.