Kształtowanie przyjaznych węzłów przesiadkowych w mieście
Patryk Bielecki, 2012.07.12
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze w ramach projektu VVarszawska Inicjatywa Piesza
przeprowadziło badania warszawskich węzłów przesiadkowych. W wyniku tych badań zaproponowane zostały nowe rozwiązania dla poszczególnych węzłów przesiadkowych oraz niektórych przystanków autobusowych.
Pobierz raport
Kształtowanie przyjaznych dla pieszych węzłów
przesiadkowych w mieście
:
PDF, 2511 kB
Przyjazne węzły powinny się charakteryzować się nie tylko krótką drogą przejścia pomiędzy poszczególnymi peronami i czytelną informacją przesiadkową, ale także atrakcyjną przestrzenią publiczną. Wygospodarowana przestrzeń głównych ulic miasta poprzez ich zawężenie powinna służyć mieszkańcom - np. przez wystawy plenerowe czy poszerzenie pasów zieleni.
Przykład: rondo Dmowskiego
Wariant 2 - widok z lotu ptaka.
Wariant 2 - widok od strony placu Defilad.
Wariant 2 - widok wzdłuż al. Jerozolimskich w kierunku zachodnim.
Wariant 2 - widok na zintegrowany węzeł przesiadkowy w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania.