Identyfikator artykułu:
Tytuł:
Kategorie tematyczne:
Autor(zy):
Data (format: rrrr.mm.dd):
Właściciel:
Przyklejony:
Numer na forum:
Artykuł:
#Skład kapituły W poniedziałek 21 lipca zebrała się kapituła oceniająca zgłoszenia przysłane do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne [[konkurs]] w składzie: - dr inż. Andrzej Brzeziński, adiunkt w Instytucie Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej i partner w biurze projektowym TransEko. Współautor polityki transportowej m.st. Warszawy i licznych projektów wspierających rozwój transportu zbiorowego i rowerowego; - mgr Aleksander Buczyński, główny projektant koncepcji sieci tras rowerowych dla dzielnic Ursus i Ursynów; reprezentant organizacji ekologicznych w Warszawskim Okrągłym Stole Transportowym; współautor nagrodzonego projektu Trasy Rowerowej Polski Egzotycznej, konsultant międzynarodowy UNDP; - mgr Ilona Buttler, psycholog Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego; członek PIN Panel - grupy ekspertów z 27 krajów Unii Europejskiej, Szwajcarii i Norwegii bezpośrednio zaangażowanych w tworzenie międzynarodowych porównań dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego; - dr inż. Tadeusz Kopta: planista transportowy zatrudniony w Departamencie Studiów GDDKiA w Krakowie; autor wielu publikacji na temat zrównoważonego transportu oraz dwóch podręczników projektowania podsystemu rowerowego; - mgr Stanisław Plewako, specjalista z dziedziny transportu, w latach 2003-2008 pracownik Urzędu m.st. Warszawy, 2006-2007 Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds Rozwoju Transportu Rowerowego; ekspert Komisji Europejskiej (Dyrekcja Transport i Energia) dla oceny projektów aplikacji i monitorowania Siódmego Ramowego Programu UE. #Zgłoszenia W terminie wpłynęło ponad 60 zgłoszeń, rozłożonych w miarę równomiernie pomiędzy wszystkie kategorie (ruch pieszy, ruch rowerowy, transport zbiorowy). Warunki formalne spełniało około 50 i właśnie nad nimi dyskutowała kapituła. Niektóre rozwiązania przechodziły jednogłośnie, inne wymagały dłuższej dyskusji, a jedno ostatecznie postanowiono przekwalifikować do innej kategorii. ##Wybrane Zgłoszenia, które zostały zakwalifikowane do II etapu konkursu, czyli plebiscytu, przedstawiamy poniżej w kolejności alfabetycznej zgłaszających: ###Transport zbiorowy Przedmiot zgłoszenia|Zgłaszający Wspólny bilet ZTM-KM|Jakub Bartoszewicz Przewóz roweru w Kolejach Mazowieckich|Marcin Koper Linia autobusowa 179|Wanda Obodowska-Zysk Wydzielony pas tramwajowy na trasie WZ|Jagoda Rodzoch Pas autobusowy w Al. Jerozolimskich|Paulina Wapińska ###Ruch rowerowy Przedmiot zgłoszenia|Zgłaszający Stojaki rowerowe w dzielnicy Śródmieście|Agnieszka Anioła Kontrapas rowerowy na ul. Oboźnej|Agnieszka Anioła Przewóz roweru w środkach transportu ZTM|Piotr Ciszecki Włączenie ścieżki w jezdnię ul. Puławskiej|Tomasz Opach Kładka dla pieszych przy Trasie AK|Marcin Zakrzewski ###Ruch pieszy Przedmiot zgłoszenia|Zgłaszający Wyniesione oznakowanie poziome przy przejściu dla pieszych|Agnieszka Anioła Krakowskie Przedmieście: warszawski trotuar|Piotr Ciszecki Strefa piesza: pasaż Wiecha, Chmielna, Nowy Świat|Katarzyna Nowicka Wyniesione tarcze skrzyżowań na ul. Rumiankowej|Joanna Supernak Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów|Anna Daria Wachowicz ##Wyróżnione Przedmiot zgłoszenia|Zgłaszający Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów|Anna Daria Wachowicz Uprzejmość pana Stanisława|Aleksandra Jarosiewicz Wydzielony pas tramwajowy na trasie WZ|Jagoda Rodzoch Asfaltowa ścieżka przy ul. Marymonckiej|Adriana Warchoł Wyróżnienie opisane w regulaminie otrzymała Anna Daria Wachowicz (po odbiór książki zapraszamy do biura) za zgłoszenie rozwiązania, które: - nie tylko znacząco usprawniającego ruch pieszy i rowerowy dzięki zlikwidowaniu konieczności pokonywania różnicy wysokości chodnik/ulica, - równocześnie drastycznie zmniejszając ryzyko poważnej kolizji samochód/pieszy lub samochód/rower poprzez wymuszanie ostrożności ze strony kierowcy, - lecz również jest tanie we wdrażaniu i eksploatacji i tym samym umożliwia poprawę wygody i bezpieczeństwa niskimi nakładami finansowymi. Pozostałe trzy zgłoszenia otrzymały honorowe wzmianki oraz prawo do pamiątkowej torby płóciennej za: - Aleksandra Jarosiewicz -- zgłoszenie bardzo wartościowej praktyki, czyli uprzejmości pracownika pętli autobusowej Szczęśliwice, która umożliwia przypinanie rowerów dojeżdżającym do pętli. Dzięki temu powstał nieoficjalny parking Bike&Ride, zachęcający do podróży autobusami i umożliwiający znacznie szybsze i wygodniejsze podróże od drzwi do drzwi; - Jagoda Rodzoch -- zgłoszenie rozwiązania, które drastycznie zwiększyło przepustowość transportu publicznego na jednym z warszawskich mostów i pokazało jak dużą skuteczność może mieć nadawanie priorytetu komunikacji publicznej. Zgłoszenie nie otrzymało jednak wyróżnienia z tej prostej racji, iż jego wartość wzorcowa w Warszawie jest ograniczona z prostego powodu: ograniczonej liczby mostów; - Adriana Warchoł -- przysłanie jedynego zgłoszenia pisanego wierszem. #Podziękowania Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w I etapie konkursu za zgłaszanie wartościowych inicjatyw i gratulujemy tym, których zgłoszenia przeszły do etapu III. Dziękujemy też kapitule za podjęcie się zadania wyłonienia najlepszych spośród zgłoszonych pomysłów. #I co teraz? [[plebiscyt]] i zagłosuj na rozwiązania, które uważasz za najbardziej cenne, czyli takie, których chciałbyś widzieć w Warszawie i okolicach najwięcej. Przypominamy, że dla głosujących również przewidziano atrakcyjne nagrody
Podpis:
(jeśli nie masz własnego loginu, podpisz się trzema krzyżykami +++)
Diagnostyka: