Identyfikator artykułu:
Tytuł:
Kategorie tematyczne:
Autor(zy):
Data (format: rrrr.mm.dd):
Właściciel:
Przyklejony:
Numer na forum:
Artykuł:
#3 złote to za mało! Trzy złote za godzinę parkowania w Strefie Parkowania Płatnego Niestrzeżonego w Warszawie to za mało, jak pokazuje nasz najnowszy raport wykonany w ramach projektu Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych. ##Działania lokalne Aby można było łatwiej znaleźć miejsce do parkowania w śródmieściu, a piesi mogli swobodnie chodzić po chodnikach oprócz podwyższenia opłat konieczne jest co najmniej: - znacznie lepsze zapobieganie parkowaniu niezgodnemu z przepisami, zwłaszcza poza miejscami do parkowania wyznaczonymi w strefie, poprzez stosowanie fizycznych barier zapobiegających nieprawidłowemu parkowaniu; rondo_babka_slupki087.jpg - zwiększona kontrola pobierania opłat i egzekucja kar przez służby miejskie; - lepsze zarządzanie strefą parkowania poprzez zróżnicowanie opłat w różnych jej rejonach, powiększenie zasięgu strefy; - budowa parkingów kubaturowych i stopniowe równoczesne eliminowanie miejsc do parkowania na ulicach, zwłaszcza na chodnikach; - przeznaczenie przychodów z opłat za parkowanie na porządkowanie parkowania w mieście służące przywracaniu przestrzeni publicznych pieszym oraz na lepszą komunikację publiczną. Powyższe postulaty to tylko fragment większego zbioru zadań, jakie stoją przed władzami miasta do wykonania w związku z wynikami raportu. - W Warszawie na 100 miejsc parkingowych w ulicy przypada około 118 samochodów. - Około 30% samochodów jest zaparkowanych niezgodnie z przepisami. Z tych 30% niecały 1% otrzymuje mandaty od Straży Miejskiej. - Obecnie w Warszawie odholowywane na koszt właściciela są 2-3 samochody dziennie, podczas gdy badanie wykonane jednego dnia na 5% powierzchni SPPN wykazało dziesięciokrotnie większą liczbę samochodów kwalifikujących się do odholowania. - 30% kierowców w strefie SPPN parkuje za darmo lub nie uiszcza opłaty za cały okres parkowania. Powoduje to straty w kasie miasta rzędu 95 tys. złotych dziennie, ok. 2 milionow złotych miesięcznie i ok. 24 milionów rocznie. Z tych 30% niepłacących tylko ok. 2% otrzymuje mandaty od służb kontrolnych Wydziału Parkowania ZDM. - Podniesienie stawki za parkowanie do 3 zł poprawi sytuację z parkowaniem w Śródmieściu Warszawy bardzo nieznacznie, bo parkowanie nadal będzie stosunkowo tanie w stosunku do zarobków Warszawiaków. Raport skierowaliśmy do Biura Drogownictwa i Komunikacji m. st. Warszawy, Wydziału Parkowania ZDM, Straży Miejskiej i Zarządu Terenów Publicznych z prośbą o opinię. Prosimy śledzić naszą witrynę. Odpowiedzi na raport, jeśli nadejdą będziemy systematycznie upubliczniać: [[parkowanie_odp_bdik-088]]. ##Prawo krajowe Oprócz rekomendacji dla władz miasta niezwykle istotne wydają się dwie rekomendacje dla rządu i parlamentarzystów. Po pierwsze, konieczne jest usunięcie ustawowego ograniczenia wysokości opłat za parkowanie w miastach (obecnie maksymalna stawka wynosi 3 zł) lub wprowadzenie mechanizmu jej corocznej rewaloryzacji o stopę inflacji. Po drugie, należy w horyzoncie kilkuletnim zmienić przepisy dotyczące parkowania tak, aby całkowicie zakazane było parkowanie na chodnikach. Wraz z taką zapowiedzią powinno się uruchomić program finansowy umożliwiający miastom przynajmniej częściowe dostosowanie się do nowych przepisów, przed ich wejściem w życie. #Pobierz raport 1. raport o płatnym parkowaniu niestrzeżonym w Warszawie: download://czt/raport_08_2-sppn.pdf 2. raport z 2009 r.: [[parkowanie_raport-092]]
Podpis:
(jeśli nie masz własnego loginu, podpisz się trzema krzyżykami +++)
Diagnostyka: